Biuro, w którym chce się przebywać

W czystym biurze chce się pracować. Z większą przyjemnością odwiedzają go również klienci i kontrahenci. O ile twórczy nieład na biurku niekiedy pomaga wpaść na nietypowy pomysł, to jednak brud w miejscu pracy wyłącznie szkodzi. Zdrowiu, samopoczuciu oraz wizerunkowi.

Brud zdrowiu szkodzi

Nie bez powodu człowiek instynktownie unika zakurzonych pomieszczeń. Ciężko się tam oddycha, a z każdym kolejnym wdechem wprowadza do organizmu wiele zanieczyszczeń oraz toksyn. W biurze takie zaniedbania nie mają racji bytu. Właściciele dużych firm powinni rozważyć zatrudnienie profesjonalnego serwisu do sprzątania. Nie jest to obecnie usługa droga, a dzięki niej znacząco poprawia się warunki pracy własnej oraz swoich podwładnych. Niektóre przedsiębiorstwa zatrudniają osoby sprzątające na pełen etat. To także niezłe rozwiązanie, ponieważ można ustalić z pracownikiem zakres niezbędnych prac i zawsze mieć czyste biuro. Sprzątaczka przydaje się także wówczas, kiedy w miejscu pracy coś się rozleje lub nieoczekiwanie zabrudzi. Generalnie nie opłaca się powierzać porządków pracownikom, którzy na co dzień zajmują się innymi obowiązkami. Generuje to bowiem konflikty i burzy atmosferę w zespole. A to odbija się na efektach jego działań. Niedopuszczalne jest natomiast to, aby czystość w biurze bagatelizować. Pracownicy poczują się bowiem zaniedbywani i mogą nawet zrezygnować z pracy. Dbałość o porządek pokazuje im natomiast, że pracodawcy mają na uwadze ich zdrowie. Nie tylko to fizyczne, ale również psychiczne. Dobre, czyste i uporządkowane, warunki pracy przekładają się natomiast na zdrowie pracowników. Rzadziej chorują, nie chodzą na zwolnienia, na czym korzysta cała firma. Poza tym w pozbawionym brudu pomieszczeniu obowiązki wykonuje się sprawniej. Nie ma tylu rozpraszaczy, a pracownicy nie kłócą się o bałagan. Atmosfera jest zatem lepsza.

Lśniący wizerunek

O czystość w miejscu pracy warto dbać nie tylko przez wzgląd na pracowników, ale również klientów oraz przedstawicieli innych firm. Trudno liczyć na to, że zdecydują się oni zaufać firmie, której właściciel nie jest w stanie zapanować nad własnym bałaganem. Porządek natomiast buduje wiarygodność i sprawia, że siedziba danej firmy jest chętniej odwiedzana. Ułatwia to nawiązywanie kontaktów biznesowych, jak również zawieranie transakcji handlowych. Nawet jeżeli na co dzień ludzie nie skupiają się nadmiernie na czystości i nie robią testu białej rękawiczki, to jednak brud zauważą od razu. Taką rysę na wizerunku trudno zatrzeć, o ile w ogóle można to zrobić.

O czystość w biurze warto zatem dbać z różnych względów. Przede wszystkim dla zdrowia, ponieważ w bałaganie łatwiej o warunki sprzyjające rozwojowi niebezpiecznych dla niego drobnoustrojów czy gromadzenie szkodliwych substancji. Regularnie przeprowadzane porządki to także sposób na ochronę zdrowia psychicznego. W czystych pomieszczeniach łatwiej bowiem o chęci do pracy oraz innowacyjne pomysły. Głowy nie zaprząta wówczas bałagan. Pracownicy wykonują swoje obowiązki sprawnie, na czym korzystają zarówno oni, jak i zatrudniająca ich firma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Odchudzanie czas zacząć!

czw Maj 7 , 2020
Nie każdy może się poszczycić wymarzoną sylwetką. Siedzący tryb życia, ciągły stres, jedzenie w biegu – to wszystko nie pozostaje bez wpływu na ludzką sylwetkę i kondycję. Jednak nigdy nie jest za późno na to, by nad tą sylwetką popracować. W końcu tryb życia czy nawyki żywieniowe można zmienić. Nie […]