Franczyza jako pomysł na opłacalny biznes

Franczyza oznacza szereg korzyści zarówno dla franczyzodawcy, jak i przedsiębiorcy zainteresowanego prowadzeniem biznesu pod szyldem znanej firmy. Wiele marzących o własnym biznesie osób decyduje się właśnie na taką formę działalności. Dostrzegają bowiem liczne zalety wynikające z takiego rozwiązania. Oto największe z nich.

Mniejsze ryzyko porażki

Strach przed włożeniem pieniędzy w biznes, który potem okaże się klapą, paraliżuje i zniechęca niejednego potencjalnego przedsiębiorcę. Tymczasem franczyza to sposób na realne ograniczenie ryzyka. Po pierwsze poszczególni konsumenci przyzwyczajają się do korzystania z usług wybranych sprzedawców czy usługodawców.

Nawet będąc z dala od domu szukają konkretnych szyldów, lubią bowiem załatwiać sprawy szybko. Jednocześnie założenie kolejnego franczyzowego punktu poprzedzone jest kontrolą sieci, która chce sprawdzić opłacalność uruchomienia placówki w danym miejscu. Na współpracę mają szansę tylko te osoby, które zaproponują ciekawą lokalizację. Przedstawiciele marki franczyzowej to sprawdzą, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko potencjalnej porażki inwestycyjnej.

Szerokie wsparcie marki

Pomoc franczyzodawcy nie ogranicza się do sprawdzenia potencjału inwestycji. Otóż każdy współpracujący z nią franczyzobiorca może liczyć na wsparcie w zakresie uruchomienia biznesu. Dotyczy to tak znalezienia i przygotowania pracowników, jak również wyposażenia lokalu oraz dostaw produktów. Wszystkie te zadania spoczywają na barkach każdego samodzielnego przedsiębiorcy.

Jeżeli nie ma on doświadczenia w załatwianiu tego typu spraw, wówczas początek działania na rynku może być bardzo trudny. Dlatego rozsądnie jest przynajmniej rozważyć możliwość skorzystania z franczyzy. Bycie częścią dużej sieci przekłada się na szereg ułatwień, tak na początku działalności, jak również potem już w trakcie jej prowadzenia.

Reklama na skalę ogólnopolską

Duża sieć jest dobrze znana i cieszy się na ogół dużym społecznym zaufaniem, na czym korzystają właściciele poszczególnych oddziałów. Ci ostatni doceniają nie tylko dostęp do sprawdzonego już w praktyce pomysłu, ale również możliwość skorzystania na ogólnopolskiej kampanii reklamowej. Początkujący przedsiębiorca nie może sobie na to pozwolić. Czasami nie stać go na to nawet po wielu latach prowadzenia biznesu. Tymczasem franczyza pozwala czerpać korzyści z dużej i do tego ponawianej kampanii reklamowej. Ugruntowując pozycję rynkową sieci, przekłada się ona zarazem na sukces poszczególnych franczyzobiorców.

Konkurencyjnym być

W każdej branży jest jakaś konkurencja, którą trzeba pokonać, aby odnieść sukces. Działając na własną rękę, nie można liczyć na wynegocjowanie tak atrakcyjnych cen jak te ustalane dla dużej sieci. Większe zamówienia zawsze dają pole do popisu negocjatorom, dlatego im większy biznes, tym na ogół lepsze warunki współpracy z dostawcami. Franczyza umożliwia walkę o klientów poprzez wysoką jakość produktów i usług za mniejsze pieniądze. Dlatego między innymi takie firmy mają realne szanse na bycie numerem jeden na rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Co warto wiedzieć o doradztwie finansowym?

pon Lip 20 , 2020
Z dostępnych danych statystycznych jednoznacznie wynika, że Polacy wciąż nie doceniają zalet i możliwości, jakie dają takie rozwiązania, jak szeroko rozumiane doradztwo finansowe i inwestycyjne. Ze statystyk wynika, że jedynie kilka procent obywateli naszego społeczeństwa przynajmniej raz w życiu korzystało z usług fachowego doradcy finansowego i/lub inwestycyjnego. Tymczasem doradztwo finansowo-inwestycyjne […]