W walce o piękną sylwetkę

Wiele osób przynajmniej raz w życiu miało swoją przygodę z odchudzaniem. Zazwyczaj polegało ono na wprowadzeniu drastycznej diety, która miała w krótkim czasie zredukować nadmierną ilość kilogramów. Typowa dieta cud – szybkie efekty, niestety opłakane skutki.

Zmiana myślenia

Zamiast katować się kolejną dietą, która jedynie spowalnia nasz metabolizm i nie daje długotrwałych efektów, warto zastanowić się nad przyczynami nadwyżki kilogramów, które dźwigamy każdego dnia. Być może spowodowane jest to brakiem ruchu, złym doborem produktów spożywczych, a może po prostu lubimy słodkości. W takim wypadku, żadna drakońska dieta nie przyniesie nam zadowalających efektów, ponieważ wraz z nią pojawi się efekt jojo. Pamiętajmy również, że nadwaga ani otyłość nie powstają w jeden dzień i również w jeden dzień nie można ich się pozbyć. Odchudzanie to proces długotrwały, który powinniśmy rozpocząć przede wszystkim w głowie.

Zasada małych kroczków

Należy zdać sobie sprawę, że odchudzanie to tak naprawdę poprawa stylu życia i dokonywanie rozsądnych wyborów. Nie warto od razu eliminować wszystkich przyjemności. Wprowadzajmy zmiany małymi kroczkami, aby nie doprowadzić do frustracji i nagłego powrotu do złego trybu życia. Możesz w pierwszym tygodniu zacząć pić więcej wody, w drugim tygodniu możesz wprowadzić do jadłospisu więcej warzyw i niskokalorycznych owoców, w kolejnym postaw na zdrowe tłuszcze. W ten sposób przygotujesz swój organizm do zmiany nawyków życiowych i przyzwyczaisz go do pewnej rutyny. Następne tygodnie niech oscylują wokół wprowadzenia aktywności fizycznej, wybierania produktów nieprzetworzonych oraz planowanie posiłków, aby nie niszczyć efektów spontanicznym zakupem jedzenia w sklepie gdy dopadnie nas głód.

Nagradzaj się

Stosując metodę małych kroczków efekty zauważysz niebawem. Nie będzie to utrata dziesięciu kilogramów w tydzień, bo jest to niemożliwe, a jednocześnie niezdrowe dla naszego organizmu. Z czasem jednak zobaczysz, że ubrania stają się za luźne, waga i pomiary pokazują niższy wynik. To wszystko zasługa zdrowego podejścia do odchudzania i zmiany postrzegania tego procesu. Wyznaczaj sobie małe cele i za ich realizację się nagradzaj. Niech to jednak nie będzie wysokokaloryczny pączek lub ciastko z kremem, lecz masaż całego ciała w gabinecie odnowy, nowy ciuch lub gadżet, wyjście lub wyjazd z przyjaciółmi, cokolwiek, byleby to nie było nic związanego z jedzeniem.

Jak mawiają sportowcy, nic samo się nie zrobi. Kiedy dojdziesz do etapu zwiększania swojej aktywności fizycznej, nie przestawaj. Ruch sprawi, że poprawi się metabolizm, a nasz organizm będzie spalał więcej kalorii. Dlatego jeżeli tylko możesz wybieraj schody a nie windę, wysiadaj przystanek wcześniej i spaceruj, na zakupy chodź pieszo – kupisz mniej, ale znacznie wartościowe produkty. Nie musisz wcale decydować się na zakup karnetu do siłowni lub na fitness. Dookoła jest tyle możliwości ruchu, z których nie korzystamy, bo tak nam wygodniej, a cierpi na tym nasze ciało i dobre samopoczucie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Oświetlenie w kontekście energooszczędności

nie Lip 5 , 2020
Czy istnieją proste sposoby na oszczędzanie energii elektrycznej, zużywanej na cele oświetleniowe? Na przykładzie gospodarstwa domowego przedstawiono istniejące przeszkody oraz możliwe rozwiązania problemu energooszczędności. W artykule także apel dla Ziemi. Obecnie bardzo mocno promuje się oszczędności energetyczne, które maja na celu zmniejszenie zużycia nieodnawialnych zasobów energii. Zwiększenie wydajności energetycznej jest […]

Sprawdź także